Recenze: Čtvrtá řada seriálu Banda přináší zatím nejtemnější podívanou. Přesto to nepřestává být zábava

Pokud jste si mysleli, že seriál Banda (v originále The Boys) už nemůže být temnější, pak vás čtvrtá řada už zcela jistě vyvedla z omylu. Tvůrce Eric Kripke a jeho tým se nám totiž rozhodli přinést zatím nejtemnější kapitolu seriálu, který se nyní víc než kdy jindy noří do politických a sociálních hlubin moderní Ameriky. Jakmile se objevil první díl nové řady, bylo jasné, že nás čeká něco mimořádného.

Čtvrtá řada Bandy je bezpochyby ta nejtemnější, jakou jsme viděli. Seriál, který byl vždy známý ponurým tónem vyprávění, nyní přináší scény, které se bez pochyb zařadí mezi nejtemnější v celé televizní historii. Jak píše Alison Herman z Variety, nová řada „přináší děsivou, ale fascinující podívanou na rozklad společnosti, kde se vše točí kolem politického boje a superhrdinů, kteří jsou spíše hrozbou než ochránci“.

Seriál stále táhne charismatický záporák

anthony starr, homelander, banda 4. řada
Homelander a jeho syn to v nové sérii táhnou spolu. | Foto: Jasper Savage/Prime Video

To by samozřejmě dost dobře nešlo bez hlavního záporáka. A ten je zase naprosto fenomenální, Anthony Starr opět exceluje v roli Homelandera, který je nyní ještě o (šedý) chlup zranitelnější a nebezpečnější než kdy předtím. Jeho charakter prochází fascinující proměnou, kdy bojuje s vlastními démony, stárnutím a traumatem z dětství. Právě Starrův výkon jako Homelandera je jedním z hlavních důvodů, proč rozhodně nová řada stojí za pozornost.

Nedá se přehlédnout, že seriál ubral na tempu, což mu oproti méně povedené třetí řadě výrazně prospělo. Umožnilo to hlubší rozvoj postav i jejich příběhů. Pozvolnější děj prostě celku nepřehlédnutelně poskytl větší hloubku.

Správná kombinace ponurosti, násilí a humoru

banda 4. řada, black noir, deep
V nové řadě se nečekaně objevuje i Black Noir, nechybí ani Deep. | Foto: Jasper Savage/Prime Video

Přesto seriál neztrácí nic ze své schopnosti naprosto šokovat. Epizoda „Moudrost věků“ přinesla jeden z nejvíce diskutovaných momentů, kdy Homelander navštívil laboratoř, kde podstupoval ještě jako dítě řadu nepříjemných testů svých schopností. Scéna s jeho návratem „domů“ je prošpikovaná násilím a řadou zvratů, které pěkně zacloumají s emocemi diváků.

Přes pokles do větší temnoty a hrubšího násilí si Banda stále zachovává i svůj charakteristický černý humor. Po hrůzách a depresivních momentech dokáže seriál přinést příjemné komické odlehčení. Pronikáme také do hloubky duše A-Traina, kterého hraje snad lépe než předtím Jessie T. Usher. Nepřehlédnutelná je v nových dílech i Erin Moriarty v roli Starlight, která musí čelit své minulosti.

Povinnost pro každého fanouška

Seriál tak i v poslední řadě pokračuje ve své tradiční kvalitě plné šokujících a zábavných momentů, ale také je jakýmsi symbolickým komentářem současné politické a společenské situace v Americe. Takže pokud jste fanoušky z předchozích řad, ta nejnovější vás rozhodně nezklame. Jde o nečekaně intenzivní a emocionální jízdu, která vás nenechá ani na chvilku vydechnout.

Něco k tématu