Recenze: Akolytka ukazuje svět Star Wars v novém světle na příběhu plném vražd

Nový přírůstek ve světě Star Wars, seriál "Akolytka" z produkce Lucasfilm a Disney+, vás okamžitě vtáhne do neznámé éry Vrcholné republiky, doby zhruba sto let před událostmi "Skryté hrozby". Je to období, kdy mír a stabilita Jediů čelí nečekané výzvě. Příběh následuje mladou dívku jménem Mae, která používá Sílu k vraždám Jediů, což spouští napínavé a temné vyšetřování vedené rytíři Jedi.

Seriál diváky šokuje hned svým úvodem, kdy Carrie-Anne Moss v roli rytířky Jedi padne za oběť už v první minutě. Její smrt přitom nastavuje tón celého seriálu a otevírá cestu k příběhu plnému tajemství, napětí a neočekávaných zvratů. „Akolytka“ se nebojí odklonit od známých cestiček Star Wars. A přináší nový a svěží pohled na vesmír ze světa Star Wars, který diváci tolik milují.

Seriál se nebojí temné chvíle odlehčit trochou humoru

akolytka, yord, jecki
Yord Fandar (Charlie Barnett) a Padawanka Jecki Lon (Dafne Keenová) v seriálu Akolytka. |Foto: ©2024 Lucasfilm Ltd.

Největší předností nové série jsou především herecké výkony Amandly Stenbergové a Lee Jeong-Jaeho, kteří jsou hlavními tahouny seriálu. Stenbergová, která ztvárňuje záhadnou dívku Mae i její dvojče Oshu, přináší do postavy hloubku a komplexnost, která diváka neustále znepokojuje a fascinuje. Za pochvalu ovšem stojí i výkon Dafne Keenové v roli mladé padawanky Jecki. Herecky exceluje i Charlie Barnett jako mladý rytíř Jedi Yord, který spolu s Keenovou přináší do příběhu odlehčené komediální prvky, jež připomínají klasické momenty z původních filmů Star Wars, aniž by se vyhýbali temnějším stránkám.

Jedním z největších přínosů „Akolytky“ do světa Star Wars je její odvaha experimentovat a odklonit se od tradičních příběhů kolem Skywalkerů. Seriál nabízí fascinující pohled na období míru a chování Jediů v tomto období, což je pro mnoho diváků osvěžující změna.

S každým dalším dílem kvalita roste

Atmosféra a prostředí Vrcholné republiky jsou vykresleny s pečlivostí a detailností, která diváka vtahuje do nových, a přesto jaksi důvěrně známých zákoutí galaxie. Přestože první dvě epizody mohou působit zdlouhavě, s každým dílem se seriál zlepšuje a jeho tempo roste a to vše přináší stále zajímavější zvraty a odhalení. Třetí a čtvrtý díl seriálu získávají na intenzitě a ukazují, že „Akolytka“ má potenciál stát se pevnou součástí Star Wars kanonu.

Seriál totiž představuje nový a svěží přístup ke klasickým prvkům Star Wars. Je svérázným a odvážným pokusem o revitalizaci univerza Star Wars. Nabízí divákům detektivní zápletku plnou napětí, svižné akce a mystického kouzla, které jsou pro tento svět tak typické. Jde o seriál, který zkoumá neprobádané aspekty Síly a Jediů, a přitom se nebojí klást i nepříjemné otázky. A minimálně proto stojí za to dát mu šanci.

Něco k tématu